3D Max kategorisinde tarafından

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

1 cevap

0 oy
(3.1k puan) tarafından
3ds Max programında bir futbol topu modeli oluşturmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

1. İlk olarak, 3ds Max programını açın ve yeni bir sahne oluşturun.

2. "Create" sekmesine gidin ve "Standard Primitives" altında bulunan "Sphere" aracını seçin.

3. Sahne üzerinde bir futbol topunun şeklini alacak bir küre çizmek için fareyi sürükleyin ve tıklayın. Kürenin boyutunu ayarlamak için fareyi sürükleyerek büyütün veya küçültün.

4. Kürenin yüzeyini futbol topu gibi görünmesi için düzenlemek için "Modify" sekmesine gidin ve "Editable Poly" seçeneğini seçin.

5. "Editable Poly" seçeneğini seçtikten sonra, "Sub-Object" seçeneğine gidin ve "Polygon" seçeneğini seçin.

6. Şimdi, futbol topunun yüzeyindeki desenleri oluşturmak için farklı yüzeylere tıklayarak seçim yapabilirsiniz. Örneğin, altıgen bir desen oluşturmak için altıgen yüzeyleri seçebilirsiniz.

7. Seçtiğiniz yüzeyleri düzenlemek için "Extrude" veya "Bevel" gibi düzenleme araçlarını kullanabilirsiniz. Bu araçlarla yüzeylere derinlik veya kabartma ekleyebilirsiniz.

8. Futbol topunun renklerini ve malzemelerini düzenlemek için "Material Editor" sekmesine gidin. Burada farklı malzemeler oluşturabilir ve futbol topunun yüzeyine uygulayabilirsiniz.

9. Futbol topunun detaylarını eklemek için "Bump Map" veya "Displacement Map" gibi özellikleri kullanabilirsiniz. Bu özelliklerle topun yüzeyindeki çizgileri veya desenleri oluşturabilirsiniz.

10. Son olarak, futbol topunu sahnede istediğiniz şekilde konumlandırabilir ve ayarlayabilirsiniz.

Bu adımları takip ederek 3ds Max programında bir futbol topu modeli oluşturabilirsiniz. Daha fazla detay eklemek veya farklı özellikler kullanmak isterseniz, programın diğer araçlarını keşfedebilirsiniz.
...